Dla każdego posiadacza auta dostawczego najważniejszymi zagadnieniami podczas realizowania usług tranzytowych jest terminowość oraz opłacalność. Rozwiązaniem umożliwiającym zwiększenie przestrzeni załadunkowej oraz możliwość przewożenia znacznie większej ilości ładunku jest podwójna przestrzeń ładunkowa. Oparta jest ona na płytach nośnych oraz belkach z zaczepami typu AJS, czyli otworami mocującymi przypominającymi dziurkę od klucza. Do kłonic instaluje się pionowe panele z oczkami, które pozwalają swobodnie nastawiać wielkość drugiej płaszczyzny podłogi w zależności od wysokości ładunku. Ponadto wysokość może być ustalana oddzielnie dla każdego obszaru pomiędzy kłonicami. Do pionowych listw przymocowuje się profile nośne podłużne a także poprzeczne belki nośne dla palet. Ponadto można zamocować belki pomocnicze, które służą do wzmocnienia konstrukcji przewożonego towaru. System podwójnej podłogi jest prosty w złożeniu. Pozwala na otrzymanie dodatkowego poziomu załadunkowego do 12t. W kwestii europalet standardowa ich liczba na naczepie jest równa 33 sztuki. Po zainstalowaniu podwójnej podłogi ich ilość może być równa nawet 66 szt. System podwójnej podłogi to rozwiązanie ekonomiczne.