Do realizacji zabudowy skrzyniowej niezbędną częścią są kłonice burtowe. Klasyfikują się one na montowane z przodu lub z tyłu w opcji prawej lub lewej oraz środkowe. Produkowane są one w różnych długościach tak aby można było dobrać je do wysokości paneli burtowych. W zależności od zastosowania konstrukcji montuje się kłonice stałe lub odpinane. Do kłonic wypinanych niezbędne jest przymocowanie kieszeni przeznaczonej do spawania lub przykręcanej. Wszechstronna oferta umieszczona jest na stronie sklepu www.autoakcesoria.com.pl . Kłonice typu BX stosowane są przy najbardziej popularnych konstrukcjach burtowych o maksymalnej wys. 60cm. Boczne i tylne posiadają możliwość odpinania co umożliwia szybki dostęp do całej skrzyni ładunkowej. Specjalną odmianą słupków BX są kłonice Alugrip, które posiadają aluminiowy korpus. Oferowane są jedynie w wersji bocznej lub tylnej. Dobrą cenę w proporcji do jakości posiadają kłonice ekonomiczne. Wytwarzane są w najpopularniejszych wysokościach konstrukcji skrzyniowych 40 i 50cm.Słupki typu K20 spełniają dodatkową funkcję zamknięć burtowych. Zapewniają również szybki montaż i demontaż elementów skrzyni ładunkowej. Dodatkowo występują w dwóch typach – z lub bez możliwości możliwości przyłączenia statywu do konstrukcji plandekowej. Dostarczane są w wysokościach od 400 do 1200mm. Słupki o większych wysokościach posiadają dodatkowe trzpienie zamykające co zwiększa ich trwałość. Powszechnie słupki do burt aluminiowych oferowane są w wersji pokrytej farbą lub surowej przeznaczonej do samodzielnego pokrycia farbą i zabezpieczenia przed erozją.