Na rynku dostępne są rozmaite typy zamków burtowych. Zamki poziome, pionowe, nawierzchniowe, wpuszczane. Dobiera się je w zależności od tego jaki typ desek został wykorzystany na zabudowę oraz w zależności od typu pojazdu. Mechanizmy zamykające poziome stosuje się najczęściej przy samochodach z burtami stalowymi lub wywrotkami. Specjalnie przygotowane otwory pozwalają na przykręcenie do desek za pośrednictwem nitów. Zamki w pionie montuje się w tirach gdzie zastosowane są deski z aluminium. Najczęściej w mniejszych dostawczakach oraz autach typu TIR. Ich boki są odpowiednio ukształtowane tak aby brzegi profilu burtowego zostały skutecznie osłonięte. W dodatku nadają konstrukcji większej trwałości.Wysokość zamka dopasowuje się w uzależnieniu od od wielkości profilu burtowego tak aby od góry tworzyły jednolitą całość. Należy przy planowaniu zwrócić uwagę po której stronie auta są mocowane, tzn. z prawej czy lewej strony. Do dużych ciężarówek z profilami o wysokości większej niż 600 milimetrów stosuje się kłonice z wbudowanymi zamknięciami. Przy ciężarówkach z niskimi profilami w zakresie 0,4-0,5mm należy zastosować oprócz odpowiednich zamknięć dodatkowo kłonice. W uzależnieniu od wielkości konstrukcji mocuje się słupki przednie, środkowe i tylne także z uwzględnieniem strony samochodu dostawczego. W uzależnieniu od potrzeb niektóre słupki produkowane są jako wypinane co bardzo ułatwia przeładunek samochodu dostawczego.