Menu

Zamknięcia burtowe do ciężarówki

19/01/2017 - Przemysł

Ruchome zabudowy burtowe w naczepie winne być po zamknięciu mocne i bezpieczne, by w czasie jazdy nie obsunęły się same z siebie. Stosuje się do tego celu rozmaite rygle. Przeważnie są to prymitywne zamki naburtowe przykręcane do płaszczyzny burty od zewnątrz i używające przeróżnego rodzaju haki współpracujące z zaczepami. W pozostałych rozwiązaniach zamykacze ukrywane są w ramach konstrukcji zabudowy burtowej, z reguły w jej pionowych zakończeniach. Typowym rozwiązaniem jest wysuwany sztyc metalowy, który zazębia się o pętlę w słupku. Stosuje się również rozwiązania podobne, to znaczy ruchomy klin zostaje w kłonicy, a zaczep mocowany jest do boku burty. Takie zasuwy burt są należycie skuteczne, jako że od spodu burtę trzymają zawiasy, a od góry i od boków wsunięty w zaczepie bolec. Jeżeli burta jest wyższa, korzystniejsze jest użycie na całej jej wysokości kilku takich zaczepów, bowiem wtedy ścianka burtowa zyskuje na sztywności i trudniej jest wykrzywić lekką aluminiową burtę przez na przykład przesuwający się przewożony ładunek.