Amortyzatory ciśnieniowe służą do wspomagania siły mięśni konsumenta wówczas, gdy jest potrzeba bez trudu dźwignąć ewentualnie opuścić ciężką pokrywę. Aby prawidłowo dobrać taki amortyzator, należy przede wszystkim poznać gabaryty pokrywy, do podnoszenia, dlatego, że miejsce, jakie mamy do dyspozycji, ogranicza długość amortyzatora oraz wysuw. A jej masa przesądza o prawidłowej sile siłownika. Tam, gdzie jest to możliwe z powodów konstrukcyjnych, stosuje się dwie sprężyny, po każdej stronie wieka jeden egzemplarz. Sprężynę gazową trzeba ciągle montować tłokiem skierowanym na dół, by w ostatniej fazie ruchu uzyskać działanie hydraulicznej amortyzacji. Miejsca zamocowania amortyzatora, podobnie na pokrywie jak i na ramie, muszą znaleźć się na jednej osi i muszą występować drobne luzy, tak aby tłoczysko nie zostało poddane naprężeniom poprzecznym. Należy unikać wszelkich uderzeń. Amortyzatora nie można rozbierać, albowiem wypełnienie stanowi gaz pod wysokim ciśnieniem. W przypadku malowania konstrukcji pokrywy należy uważać, by nigdy nie zachlapać farbą samego tłoka, bowiem po wyschnięciu mogą one rozszczelnić połączenia i wywołać wyciek oleju.