Z początkiem marca właściciel marki Purmo zmienia ceny katalogowe swoich grzejników. Niestety, w tym roku zmiana cennika także wiąże się z podwyżką. Podobna sytuacja jest u podobnych firm w branży instalacyjnej. Od wielu lat ceny produktów systematycznie idą w górę po kilka procent w ciągu roku. Jest to o tyle ciekawe, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rocznej w granicach 2% a często poniżej 1% za rok 2018, mają się nijak do publikowanych zmian cen produktów w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Jednak w przypadkuPurmo, istnieje na rynku dość duża liczba producentów grzejników płytowych oraz ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników ozdobnych, łazienkowych czas oczekiwania w Purmo wynosi kilka tygodni. Dla grzejników w kolorze i dla serii Aquilo grzejników podłogowych okres oczekiwania wynosi do dwóch miesięcy. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać znajomych o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 70% właśnie produkt Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo intensywne kampanie marketingowe. Wiele osób kojarzy grzejniki Purmo z symbolem kota wplecionego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że przez długi czas gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem wizerunkowy. Nie często się zdarza, że producent ma tak mocno utrwalone logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle interesująca że Purmo nie jest marką globalną. Jest rozpoznawalna w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Drugim regionem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Zbudowana jeszcze w epoce przed internetowej rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba kuleć z powodu zaniedbań koncernu. Internetowe narzędzia do śledzenia popularności fraz w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność grzejników Purmo delikatnie, ale systematycznie spada.