Układ podwójnego poziomu w ciężarówce zezwoli w chytry sposób dostać dodatkowy pułap do załadunku. Dzięki tej sztuczce daje się zgromadzić na górnym poziomie dodatkowo nawet do dwunastu ton skrzyń. W przypadku załadunku samych europalet zwiększa się dwukrotnie dzięki temu rozwiązaniu liczbę miejsc paletowych w ciężarówce. Na czas transportów niewymagających zwiększonego załadunku, elementy montażowe całego rozwiązania mocuje pomiędzy kłonicami z takimi samymi otworami, utrzymujące dźwigary nośne.
System odstępów miedzy otworami pozwala w razie konieczności dowolnie wybierać wysokość następnego poziomu dowolnie w kolejnym przedziale między kolejnymi dwiema kłonicami.
Uzupełnieniem mogą być legary wzdłużne dodatkowe, które mają mniejszą obciążalność i nie służą do podtrzymywania towaru, a jedynie do unieruchomienia składowych trzymających przewożony ładunek, czyli przegrody w poprzek auta czy pasy trzymające. Legary pomocnicze montuje się w kieszeniach stelażowych, w które w razie konieczności można umieścić także pospolite ograniczniki (drewniane albo aluminiowe).