W samochodach ciężarowych mechanizmem, który ułatwia unoszenie tylnej klapy są siłowniki gazowe pchające. Po określonym czasie używania przyrząd ten ulega eksploatacji i powinno się go wymienić na kolejny. Głównym parametrem charakteryzującym sprężynę gazową jest siła potrzebna do jej zamknięcia wyrażana w niutonach. Ponadto określa się skok, czyli różnicę wymiarów pomiędzy sprężyną ściśniętą a rozłożoną oraz średnicą. Jeśli na mechanizmie podane są wszystkie parametry, dobór nowej części nie sprawia kłopotu. Natomiast jeżeli wytwórca nie podaje żadnych danych należy indywidualnie dokonać stosownych obliczeń. W internecie udostępniony jest kalkulator doboru sprężyny gazowej. Wystarczy poznać ciężar klapy oraz jej rozmiar, ilość siłowników, dystans pomiędzy miejscem przyczepienia do klapy a osią obrotu oraz siłę dopełniającą potrzebną do zamknięcia lub podniesienia klapy. Można również skorzystać z oferowanych usług projektowych uwzględniających prawidłowy dobór siłownika gazowego. Usługi te są płatne, jednak przy zakupie siłowników w sklepie podlegają cząstkowej kompensacie. Do wyjątkowych rozwiązań projektowych usługi doboru sprężyn są pełnopłatne. W przypadku montażu punkty mocowania siłownika gazowego muszą znajdować się w jednej linii. Zakończenia przymocowuje się do specjalnych wsporników, które zapewniają odpowiednie luzy tak aby element tłoczący nie uległ naprężeniom w poprzek mechanizmu. W trakcie montażu należy pamiętać o jej ułożeniu tłoczyskiem do dołu aby podczas funkcjonowania ulegała amortyzacji. Środek mechanizmu uzupełniony jest stłoczonym azotem oraz uszczelnieniem. Nie wolno jej więc rozczłonkowywać. Jest to niebezpieczne i powoduje nieodwracalne zniszczenie.