Aluminiowe panele burtowe kojarzą się przede wszystkim z konstrukcjami burtowymi z reguły z nadbudową plandekową. W sprzedaży dostępne są specjalistyczne panele aluminiowe dedykowane do samochodów z kiprem o grubszych ścianach. Konstruowane są one z pojedynczych paneli o wysokości 200mm. Układ specjalnych zaczepów nierozerwalnie łączy ze sobą pojedyncze profile. Wystarczy połączyć je ze sobą aby otrzymać gotową burtę. Wielkość zabudowy zależy od potrzeb klienta. Za pomocą panelu dolnego i górnego można zbudować płaszczyznę o wys. 400mm. Uzupełniając konfigurację o panel środkowy 200mm można zabudować burtę na jakąkolwiek wysokość. Poszczególne deski docina się na długość dostosowaną do wymiaru auta dostawczego. Zastosowanie specjalnych profili aluminiowych do wywrotki zmniejsza tonaż samochodu w porównaniu z użyciem popularnych stalowych burt przez co wzrasta ładowność samochodu. Aby konstrukcja była kompletna do desek burtowych przymocowuje się odpowiednie profile wykończeniowe. W zależności od lokalizacji można zainstalować boczne lub tylne, które wraz z dopasowanymi słupkami tworzą system zamykający naczepę. Od spodu burt otwieranych dołącza się zawiasy do wywrotu mocowane na rurze. Do górnego brzegu mocuje się także specjalistyczne zamknięcia. W zależności od wyboru typu wyładowania ładunku, odbezpiecza się rygle właściwych zamków – dolnych lub górnych. Kierunek przechyłu naczepy wywrotki jest zależny od odblokowanych kul wywrotu, które są zamontowane pod naczepą.