Przy odnawianiu samochodu dostawczego właściciele niejednokrotnie zastanawiają się jaki wariant zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednakże są dość ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na obniżenie ładowności auta. Szczególnie ważne jest to w przypadku samochodów ciężarowych o małej ładowności. Użytkując lekkie profile aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Stosując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić. Waga ciężarówki wraz z przewożonym towarem jest wnikliwie weryfikowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych norm grozi zapłatą wysokiej kary. Burty aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najłatwiejszym sposobem mocowania burt jest ich kupno w układzie zatrzaskowym. Każdy profil posiada na całej długości system mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem. Wyjątek stanowi profil górny, który wyposażony jest w prosto wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać profile na konieczną wysokość uzależnioną od wymagań. Zastosowanie specjalnej deski o węższej ścianie zapewnia przymocowanie elementów do przymocowania konstrukcji plandekowej. Burty z aluminium cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na prosty montaż, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając profile aluminiowe anodowane nie ma konieczności ich impregnowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również elementy dodatkowe potrzebne do wykonania zabudowy burtowej, np. profile na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zastosować między deską dolną, a podłogą specjalną uszczelkę gumową.